Anksioznost / tesnoba in CBD

Kako se anksioznost razlikuje od depresije

Anksioznost in depresija sta različni stanji. Anksioznost je pogosto spremljevalec, pogosto tudi začetek depresivne motnje. Anksioznost se občuti kot cmok v grlu, torej kot neko tiščanje v predelu grla, je nek strah, ki pogosto narašča, vpliva pa tudi na spanje.

Simptomi depresije so precej širši in se generalno pojavljajo vsakodnevno, če trajajo teden ali dva je potrebno poiskati zdravniško pomoč. Anksioznost, ki ni del depresivnega stanja je akutna, torej se pojavi in izgine, ob priložnostih in ne traja dan za dnem.

Kaj je anksioznost oziroma tesnoba

Anksioznost je izjemno razširjeno stanje telesa in duha, s katerim se moramo danes pogosto ukvarjati. Skoraj vsakdo se v življenju občasno sreča z občutkom, ki je podoben strahu, pogosto pa je nekoliko bolj intenziven. Kaže se tako s fizičnimi kot psihološkimi reakcijami.

Telesne reakcije, ki jih najpogosteje srečamo so: pospešeno bitje srca, slabost v želodcu, potenje, tresenje, napetost mišic, hitra utrudljivost, težave s prebavo, oteženo dihanje, vrtoglavica, nespečnost, težave s koncentracijo in še kakšna. Pogosto se jim pridruži tudi izogibanje mestom ali dejavnostim, ki izzovejo anksioznost.

CBD SMOLA 20 % | 5 ml

61.90 74.90

Vsebuje 1000 mg CBD (CO2 izvleček cvetov industrijske konoplje), kokosovo olje in čebelji vosek.
  • 20 % CBD (1000 mg)
  • THC ≤ 0.2 %
  • Vsebina: 5 ml
CBD smolo imenujemo tudi CBD pasta, gre za isti produkt.

Add to cart

Čustvene reakcije, ki jih najpogosteje srečamo so: vznemirjenost, občutke ogroženosti, strahu in panike. Intenzivnost teh reakcij se spreminja, na začetku je majhna, lahko pa se močno povečajo in močno vplivajo na življenje.

Vse to je popolnoma normalno, kot rečeno se vsakdo sreča s takšnimi občutki in telesnimi reakcijami. Življenje je pač stresno in včasih gredo stvari narobe.

Težava se pojavi takrat, kadar ti občutki trajajo dalj časa, se pojavljajo v paketu (torej več naenkrat) in vplivajo na kvaliteto življenja. Takrat govorimo o bolezenski tesnobi oziroma o anksioznih motnjah. Pogosto so ti znaki prisotni tudi na začetku razvoja depresije ali vzporedno z depresijo, kar pomeni da ima posameznik ali posameznica še večje težave predelovati ta čustva.

Vrste anksiozne motnje

Vrste anksiozne motnje so:

  • Generalizirana anksiozna motnja
  • Socialna anksioznost ali fobija
  • Obsesivno-kompulzivna motnja
  • Panična motnja
  • Zdravstvena anksioznoist
  • Posttravmatska stresna motnja

V osnovi pod eno besedo anksiozne motnje razumemo vsaj dve različni motnji, vsaka od njiju ima svoje lastnosti. Res pa je, da laična javnost besedo anksioznost pogosto uporablja za splošno poimenovanje blagih neprijetnih občutkov, ki ne zahtevajo neposredne intervencije.

Generalizirana anksiozna motnja

Generalizirana anksiozna motnja je tista, ki jo v življenju sreča vsaj 5 % ljudi. Pogosteje prizadane ženske kot moške, saj predstavljajo ženske kar 61 % vseh tistih, ki jo doživijo.

Kaj je generalizirana anksiozna motnja? To je enostavno pretirana skrb ali zaskrbljenost za stvari, ki nas na splošno skrbijo v življenju, so nam pomembne ali nam predstavljajo vrednoto. Primerov je kar nekaj, recimo zdravje, denar, šolski uspeh, uspeh v službi in podobno.

Posameznik razume pretiran strah kot opozorilo da naj se posebej pripravi na te negativne stvari in preceni nevarnost. Poleg tega, da preceni nevarnost tudi podceni svojo sposobnost reševanja težav. Temu se pridruži torej dvom v lastne sposobnosti, oseba pa se začne ukvarjati tudi s telesnimi izrazi anksioznosti.

Takšni telesni izrazi so lahko različni, od tresenja telesa, rdečice ki se pojavi na obrazu ali drugih delih telesa, spremembe pa so lahko tudi resnejše oziroma dolgotrajnejše, pojavi mozoljev, ali različnih drugih sprememb na koži, ki so najpogosteje posledica dolgotrajnega stresa ali anksioznosti.

Socialna anksioznost

Gre za pretiran stran, ki je pogosto neobvladljiv pri čisto vsakdanjih stikih, recimo pri obisku trgovine ali frizerja, ko nas nekdo pokliče po telefonu ali pošlje messenger sporočilo, pri pogovoru s prijatelji, vsi ti ali pa nekateri teh stikov so za osebo tako težki, da jih ne more obvladati, še posebej pomembno pa je, da se jih vnaprej boji in izogiba.

Oseba čuti, da jo drugi nenehno opazujejo in ocenjujejo, ter da jo bodo drugi osramotili ali spravili v zadrego.

Socialna anksioznost se pogosto kaže preko:

  • skrbi za vsakodnevne aktivnosti kot so spoznavanje tujcev, začenjanje pogovorov, pogovori na telefonu ali delo oziroma nakupovanje
  • skrb ali celo izogibanje socialnim aktinovstim kot so skupinski pogovori, obedovanje z družbo ali zabave
  • skrb da počnete nekaj kar vas bo osramotilo, da boste zardeli, se potili ali izgledali nesposobni
  • kadar vam je težko početi stvari ko vas drugi gledajo, lahko da se počutite kot da vas drugi vedno opazujejo in ocenjujejo
  • strah pred tem, da vas bodo kritizirali, izogibate se očesnemu kontaktu in imate nizko samo podobo
  • pogosto imate simpome slabosti, potenja ali da vam razbija srce
  • Imate napade panike

Panična motnja

Panična motnja nastopi takrat, ko oseba doživi vsaj dva panična napada, ki jima sledi vsaj en mesec strahu pred naslednjim paničnim napadom. Panični napad doživi oseba, ko ima občutek da bo izgubila življenje ali pa izgubila zdrav razum ali pa zaradi napada ne more obvladovati svojih fizičnih reakcij.

Zaradi odziva telesa osebe pogosto poiščejo pomoč na oddelku za urgentno pomoč. Bitje srca in drugi odzivi telesa so tako intenzivni, da ima oseba občutek, da potrebuje nujno pomoč, zdravniki pa ne odkrijejo nobenih težav, ki bi bile telesne narave.

Panična motnja je prisotna pri 1 % ljudi in se ponavadi začne v adolescenci.

Posttravmatska stresna motnja

Ta motnja ima vedno jasen začetek, saj je posledica resne stresne situacije, preživljanja izjemno hudega dogodka ali travme. Ti dogodki so lahko zelo različni, lahko so skupinski (naravne katastrofe, vojna, bolezni) ali pa individualni (fizično ali spolno nasilje, bolezen, nesreča, smrt bližnjega).

Ponavadi se težave pojavijo nekako mesec ali dva po travmatičnem dogodku. Simptomi so ponavadi nenadni prebliski na dogodek, ki jih je povzročil, nočne more, ponavljajoče se nočne more, grozeče misli, ki jih ponavadi spremlja potenje, tresenje, strah, slabost.

Simptomi anksioznih motenj

Vpliv CBD na anksioznost

CBD ima različne pozitivne vplive na telo in psiho posameznika, ki imajo tudi pozitivne vplive na anksioznost.

Uporabniki najpogosteje navajajo, da jih CBD sprošča in jim daje možnosti čistejšega razmišljanja. To jim potem omogoča, da se lažje soočijo s stvarmi, ki imajo neposreden vpliv na anksioznost, lažje rešijo težave in bolj jasno razmišljajo o njih.

Takšni vplivi na uporabnike so bili opazovani tudi v različnih testiranjih in akademskih analizah. Res je, da so vse te analize v večini preliminarne analize, pilotne študije ali druge raziskave, ki jih izvajajo strokovnjaki na začetku strokovnega proučevanja delovanja snovi. Tako da čistih zaključkov ne moremo sprejeti, vidimo pa lahko trende, ki se dogajajo.

Analize so pokazale, da lahko ima CBD pozitivne učinke pri različnih anksioznih motnjah, med drugim tudi pomaga pri Generalizirana anksiozna motnji, Socialni anksioznosti, Obsesivno-kompulzivni motnji, Panični motnji in Posttravmatski stresni motnji.

Seveda obstajajo tudi novejše študije, takšna iz 2020 je pokazala, da so tisti, ki so prejemali CBD kot zdravilo za anksioznost ali depresijo poročali o izboljašnju sposobnosti izvajanja vsakodnevnih funkcij, zmanjšanje boleči in anksioznosti ter zmanjšanje depresivnih stanj.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.